Díváme se teď na seriál Ano, Masaryk! Záměrně nepíšu dokument, protože Zdeněk Mahler, jak sám přiznává, Masaryka zbožňovala jeho vidění této osobnosti tím je ovlivněno.Je zajímavé, že bylo dříve obvyklé pro určité kruhy mít soukromého učitele. Ne že bych se považovala za někoho, kdo patří mezi smetánku, to se vážně říci nedá, ale idea učitele, který by se věnoval jenom mým dětem a třeba dalším třem stejně chytrým, jako jsou ty moje, je lákavá. Žádní rušiví asistenti, žádná inkluze, žádné čekání až nejpomalejší pochopí naprosté základy, žádné čtení pod lavicí z nudy! Namísto toho zájem, inspirující „spolužáci“, pokrok a dobře strávený a investovaný čas.
Nevadí mi učit děti doma, dokonce si myslím, že máme o dost lepší výsledky než ve škole. Do škamen děti vrátit rozhodně nechci, rozložené školství, které už před covidem sotva dýchalo, a velmi špatní učitelé, práskači mezi spolužáky a cizí rodiče mi ani trochu nechybí. Přesto mě občas hlodá, jestli potomci mají to nejlepší, co by děti mohly dostat. Pak si říkám, že ne, že o stupeň vhodnější by byl soukromý učitel pro malou skupinku dětí.
Když jsem dnes kreslila myšlenkové mapy do přírazu, u čehož mi velmi výkonně asistovala naše kočka, říkala jsem si, že by takové řešení bylo vážně dokonalé. Víte, já moc nevěřím soukromým školám, máme s jednou brněnskou montessori mimořádně špatnou zkušenost. Určitá rizika jsou i u komunitních škol, podle mne spočívají zejm. ve velmi rozdílných představách rodičů a v tom, že domácí vzdělávání prostě volí specifičtí lidé (ano, podle sebe soudím tebe.). Navíc se mi moc nelíbí ta urputná snaha vlastně vytvořit „něco jako školu“. proč? K čemu jsou ty stolečky, police a podobné věci? K ničemu přece! Dětem stačí minimum k tomu, aby se vzdělávaly. Všechno ostatní je jen pozlátko, zbytečnost. Proto si myslím, že soukromý učitel na několik hodin týdně pro úzkou skupinu dětí, jejichž rodiče se víceméně shodnou na tom, jak má vzdělávací proces vypadat, by byl tím nejlepším. Sdílený soukromý učitel na několik hodin v týdnu by dokonce ani nemusel dosahovat nákladů na soukromou školu, ale výsledky by měly děti na beton stokrát lepší.

Myšlenkové mapy doporučuju ke vzdělávacímu a pracovnímu procesu jednoznačně. Souhlasí se mnou 9 z 10 koček. Tak konec žvatlání na blogu a honem honem, výtrusné rostliny a jejich stélky čekají.
P. S.: Že má blog s kočičkou hnedle jiný efekt? Že jste dojatí? Že mi mnohem víc věříte? Podívejte se, jak se miloučce kouká, jen zamňoukat!