Zatím se docela bavím hysterickými bláboly o testech ve školách. Představuju si, jak se učitelky přeučují na zdravotnice v rychlokurzech, aby mohly testy provádět, přemýšlím, jak hodlají nakládat s tak nebezpečným materiálem, jako jsou dětské plivance potenciálně plné nejhoršího viru všech dob (když mrtvoly se musí spalovat zababušené v igeliťácích), počítám s dětmi, jak dlouho bude trvat otestování školy s 800 dětmi a stovkou učitelů, nechápu, jak se bude řešit výskyt pozitivních žáků (třeba celotřídní karanténou? Pořád dokola? A co rodiče děcek? Taky budou zavření doma? A to bude KHS vydávat tolik správních rozhodnutí? Za co byli ti úředníci placeni z našich peněz doteď, když mají zjevně spousty času na nesmyslné úkony?) a hlavně nevím, proč bych měla platit daně na to, aby se někomu, kdo je na testech silně zainteresovaný, přihrávaly další a další miliardy do kapsy.
Je ale možné, že mě brzy smích přejde. Umím si představit, že tu se mnou žije spousta hlupáků, kteří budou svoje děti na testy posílat a budou souhlasit prakticky s každým nesmyslem, který jim vláda nařídí. Je možné, že netestované děti budou skutečně, v rozporu s Listinou, vyloučeny ze vzdělávacího procesu. Je možné, že soudy budou s rozhodnutím žalob záměrně otálet, a je možné, že až rozhodnout, budeme zase koukat jak sůvy z nudlí, protože se z pozdě vydaného rozhodnutí dozvíme, že je v pořádku podmínit základní školní docházku testem na jednu vybranou chorobu, která se značně podobá chřipce. Je možné, že nám zase „ti nahoře sdělí“, že životy promile velmi starých a/nebo velmi nemocných mají nekonečnou hodnotu a pro jejich záchranu máme holt obětovat životy vlastní a životy malých dětí.
Když se to stane a dětem skutečně bude zakázáno chodit do školy a dokonce nebudou mít nárok ani na tu ubohou distanční výuku, myslím, že bude čas na domácí „ilegální“ mikroškoly (koho by kdy napadlo, že něco takového by vůbec mohlo a muselo existovat – ilegální výuka). Jak si to představuju? To se tak sejdou děti z pár rodin, jeden den budou s rodičem, který může učit fyziku a matiku, druhý den s někým jiným, kdo zvládne na úrovni základní školy vysvětlit češtinu, občanku a děják. Třetí den pak nastoupí rodič, který zvládne učit příroďák a zemák. Čtvrtý den angličtinu a v pátek si dají jen pořádný tělák (třeba výpravu ven) a u toho hudebku.
Já se nabízím, že zastanu výuku dějáku, občanky a klidně se naučím i zemák nebo přírodovědu.
Víš co, milý státe? Chceš-li zakazovat dětem, aby se učily, chceš-li rozlišovat mezi pacienty a „léčit“ jen ty, kdo pro tebe mají prioritu (tj. pozitivní neprůkazný test na koronavirus) a chceš-li rozhazovat peníze, které ti my, občané, z tvého rozkazu musíme odvádět, na testy a na platy zbytečných a drzých ouřadů nebo policajtů, musíš počítat s tím, že se ti na to občanů můžou vykvajznout. V situaci, kdy už rok ničíš a hodláš ničit dál to nejcennější, naše mláďata, musíš s rebelií zkrátka počítat. Lidi, prosím, vymysleme už konečně něco, co zbytečné a nebezpečné lidi jako je nedostudovaný Hamáček, položí na lopatky. Vždyť stát jsme skutečně my a ne „oni“.